Monday, January 25, 2010

....antara 2....



Assalamualaikum wbt...

Memang susah dan sukar dan payah untuk membuat keputusan bila berada dalam situasi antara dua. Bila kedua-duanya mempunyai positif dan negatifnya, dan bila kedua-duanya mempunyai hujah yang amat rasional untuk diterima. Tapi,,adakah berbaloi semua ini bila kesannya menjangkiti hubungan antara sahabat-sahabat dan juga orang yang sepatutnya dihormati dan disayangi.

Setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita semua pasti diiringi dengan hikmah yang sama ada akan menyedarkan kita daripada kesalahan kita, memberi kita pengajaran dan tauladan, dan juga menjadikan diri kita lebih tabah dan kuat rohani. Tetapi bagaimanakah caranya bila kita berada dalam situasi antara dua ini ataupun dalam istilah lainnya 'dilemma'??

Lain orang lain caranya kan, masalah datang dengan penyelesaian cuma sebagai insan yang lemah ini kita jarang nampak dan jarang berusaha untuk mencari penyelesaian itu. perkara yang baik jika dilakukan atau diiringi dengan emosi yang tak dikawal, akan menjadi buruk pada pandangan orang luar. Manakala perkara yang buruk jika dilakukan dengan emosi yang terkawal ataupun secara profesional, jangan hairan jika perkara itu nampak baik pada pandangan orang luar..apa-apa pun, jangan lupa pada yang SATU kerana DIA sahaja tempat kita semua minta pertolongan..renung-renungkanlah....sekian wassalam..

No comments:

Post a Comment