Wednesday, November 30, 2011

Hai Demam...Lame tak jumpe kan..


Assalamualaikum wbt, Alhamdulillah walaupun mood tak berapa baik dan kesihatan tak berapa ok, cubelah juge nak update blog hari ni. Nak dijadikan ceritanya semalam mimpi berlari or mungkin berjoging di satu taman rekreasi ni, pastu tibe-tibe je macam kene tolak sampai ter-terjun masuk dalam tasik kat tepi trek joging kat taman tu. Ish3, kesian kat saya kan, sapelah yang nakal sangat masuk dalam mimpi saya pastu tolak saya masuk dalam tasik tu dalam musim winter ni kan.

Saya memang suke terfikirkan sebab-sebab yang berunsurkan fantasi, bukanlah suke nak berfantasi, tapi kadang-kadang bile kite terlalu serius lame-lame karekter dan perwatakan kite pun terkesan menjadikan kite seorang yang berperwatakan tidak menarik sampaikan orang pun boleh nampak daripada luaran.

Tapi ini hanyelah pendapat diri saya yang tidak seberape ni. Mungkin ramai lagi sahabat yang mempunyai idea yang bernas tentang membina perwatakan yang menarik untuk seseorang kan. Yang pastinye, esok saya akan menghadapi test yang kedua untuk subjek akaun di Universiti dan mase yang kritikal macam ni lah demam berkunjung kembali. Hai lah demam, mengapakah kamu muncul dikala ku tidak memerlukanmu.?? huhu.

Nasihat dan teguran untuk diri sendiri juge, bagi diri ini dan sahabat-sahabat yang berada ditempat yang mempunyai musim sejuk sekarang ini, janganlah selalu keluar rumah tanpa alasan dan sebab yang kukuh. Pergi dan balik Masjid dan juge pergi dan balik dari Universiti. Waktu yang selebihnya duduk saje lah dirumah anda dengan pakaian yang tebal, stokin dan sebagainya.

Sejak dua tiga hari yang lepas kadang-kadang saya sengaje duduk didepan rumah. Nak menikmati musim sejuk diwaktu malam konon, pastu mulelah demam konon juge kan. Nasib baiklah kelas tengahhari tadi pensyarah batalkan. Hilang rasa bersalah sebab tak ponteng kelas tadi semate-mate sebab badan rase tak selesa.

Teringat pula kalau dekat Malaysia, boleh mintak macam-macam dekat ibu, nak sup ayam, nak bubur ayam lah, habis sume makanan yang memang tak pernah makan sumenye saya nak makan mase demam, mengalahkan orang permpuan yang tengah mengidam. Mase demam je nak merase jadi anak manje, kalau tak demam, sayalah anak yang paling nakal.(sori ye ibu,hehe).

Cube untuk kuatkan badan dan semangat bangun dan keluar daripada cengkaman selimut tebal memandangkan esok ade test yang penting. Ya Allah, kuatkanlah hambaMu ini dalam mengharungi musim sejuk tahun ni yang sejuknye makin dasyat daripada tahun sebelum supaya hambaMu ni dapat berjuang untuk  berjaye dalam tuntutan ilmuMu di dunia ini. Ameen...

No comments:

Post a Comment