Sunday, November 27, 2011

Jalan2 Dihari Sabtu..(^_^)


Assalamualaikum wbt, Sangatlah lame tak update blog ni. Bukan ape, sejak duemenjak ni agaklah sibuk dengan test di Universiti. Alhamdulillah test 1 untuk enam subjek yang ambil sem ni sumenyer dah lepas tinggal test 2 yang mendatang lagi seminggu.

Semalam boleh kata bertuah la juge sebab dapat teman orang ke Laut Mati. Kali ni dah kali ke berape entah dah melawat tempat ni. Biasa je tempat ni dan memang saya tak pernah pun mandi kat Laut Mati ni sejak datang sini dan even dah banyak kali datang. 

Just temankan family kawan yang singgah di Jordan ni sekejap sebelum pulang ke Malaysia.
Maaflah sebab memang tak snap pic sangat. Kalau nak tengok dan lihat macam mane pemandangan Laut Mati ni korang boleh tengok kat chanel utube saya.(tekan dekat utube tu ye)

Memandangkan pergi dengan pelawaan orang so kene la behave sikit kan,hehe..tak boleh lah nak buat macam pergi dengan kawan biase je. Jadilah saya seorang budak yang rajin gitu. Tolong angkat barang, tolong bakarkan daging ayam dan kambing dan macam-macam lagi.


Daripada Laut Mati ke Irbid ambil masa lebih kurang 2jam lebih ataupun 3jam tengok pada laju mana kereta yang dipandu. Kami singgah di Amman sebentar untuk solat Magrib dan Isya' Jama' Qasar. Tempat seterusnya ialah Mecca Mall, Amman. Macam yang dalam gambar di atas. Sejak masuk tahun akhir ni dah jarang travel dan berjalan so waktu macam ni lah nak ambil masa kan. Mecca Mall ni same je macam mall yang ade di Malaysia cumanye disebabkan matawang Jordan ni agak tinggi daripada Malaysia, barang-barang dan makanan disini boleh kata agak mahal juge.


Ha, kat sinilah kami makan malam, Chinese Flavour Restaurant. Makanan kat sini ala-ala macam kat Malaysia juge sebab nya makanan orang Asia tak jauh beza sangat cara masakannye. Memang sedap dan terbaeklah makanan kat sini dan tak lupe juge nak mention harganye pun terbaek juge tambahan kalau ade orang belanja..(^_^)

Dah habis makan kami teruskan perjalanan ke Irbid yang mengambil masa lebih kurang sejam lebih. Dan begitulah sabtu saya pada kali ini. Selalunya hari cuti memang terperap dalam bilik je. Kali ni takde lah borng sangat bila dah dapat kuar berjalan. Almaklum hujung tahun memang mase yang agak kritikal bagi student kat sini nak berjalan. Tunggu awal tahun nanti baru senyum nak cakap pasal jalan-jalan ataupun shopping.
Sekian sahaja nukilan kisah sabtu saya ni. InsyaAllah akan datang ingat nak siapkan artikel tentang tajuk yang menarik untuk dikongsi dan dibincangkan bersama sahabat-sahabat yang sempat membaca. wassalam alaykum..

2 comments:

  1. memang seronok menjelajah negara orang... teringin nak pegi...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/11/cuti-cuti-malaysia-mari-melawat-johor.html

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah seronok la jge..hoho...johor memang xpernah sampai ag sy...name je org malaysia,,hehe..

    ReplyDelete