Sunday, December 4, 2011

This Week...We go to WAR!!!!!!


Assalamualaikum wbt sume, ha, mesti bagi sesape yang bukan orang Malaysia atau yang tak boleh baca Bahasa Melayu terkejut baca tajuk entri saya terbaru ni. Memang sengaje bagi gempak sikit hehe..

This entry's title just talking about my positive and great spirit because i am just entering exam week in my university winter semester. Be cool for all readers and friends. (^_^)

Ok, berbalik pada cerita saya pada entri kali ni, makin hari makin berdebar bile teringatkan sekarang ni sudah tahun akhir di Universiti. Macam-macam terfikir, tambahan pulak makin hari makin banyak dugaan datang, patutlah senior pernah cakap tahun akhir memang bukan tahun untuk goyang kaki bersenang lenang.


Semester kali ni saya daftar 6 subjek dan saya dan sahabat dalam kumpulan saya 5 orang semuanya antara kumpulan yang paling awal habis ambil exam yang pertama dan minggu ni kami akan menghadapi beberapa exam kedua bagi setiap subjek yang diambil. Setakat hari ni, sudah 3 subjek telah selesai berbaki 3 subjek lagi sedangkan kebanyakan sahabat lain ada yang akan bermula minggu exam kedua mereka pada hari esok.

Kalau exam cepat, study pun kene lah cepat kan, memang kelam kabut lah hidup sebagai pelajar ni. Berbaki 3 subjek lagi pada esok pagi, 10hb dan 13hb nanti. Sangat terkesan dengan perasaan nak grad awal dengan sahabat-sahabat lain disini.


Semuanya ketentuanNya, yang penting kite sebagai pelajar yang menuntut ilmu untuk menyebar dan mengembangkan syiar Islam perlu bersungguh dan rajin. Akhir kalam, bittaufiq wannajah kepada sahabat-sahabat lain umumnya diserata Dunia khususnya di Jordan dalam menghadapi exam kedua di Universiti masing-masing dan juga bittaufiq dalam menghadapi hari-hari sebagai pelajar di Universiti. 

Tetapkan semula niat kite dalam menuntut ilmu, biarlah semua yang kite lakukan itu kerana Allah swt. InsyaAllah kemanisan selepas kepayahan, kepenatan dan kesengsaraan itu akan kite semua rasai. 

Ameen.

No comments:

Post a Comment