Wednesday, August 10, 2011

mereka nak balik dah??


Assalam alaikum,
Dalam tak sedar Senior dah ramai yang pulang ke Malaysia selepas tamatnya pengajian mereka disini. Hari ini ada lagi beberapa senior yang akan bertolak pulang ke Malaysia daripada Queen Alia International Airport, Jordan. Rupa-rupanya pada hari esok boleh diistilahkan seperti segerombolan sahabat-sahabat satu batch terutamanya yang lelaki akan bertolak pulang untuk berhari raya di kampung halaman masing-masing di Malaysia.

Kebiasaannya memang ramai pelajar Malaysia di Jordan ini akan pulang beraya di Malaysia apabila tibanya bulan Ramadhan. Namun kebiasaan itu dikecualikan kepada diri ini. Tidaklah sedih sehingga menjatuhkan air mata yang begitu mahal ini tetapi bolehlah dikatakan perasaan ini menjadi bercampur baur melihatkan situasi ini. Mana kan tidak kerana inilah kali pertama saya menyambut Ramadhan dan InsyaAllah Aidilfitri jauh di perantauan ini.

Walaupun bukanlah seorang anak yang banyak menyumbang kepada keluarga ketika mereka disisi, bila berjauhan kerinduan dan sayang itu terus tumbuh tanpa disedari. Semoga Mereka yang dirindui seihat sejahtera di sana dan bagi sahabat yang akan bergerak pulang tidak lama lagi semoga selamat sampai dan pulang kembali ke sini dengan semangat yang lebih kuat untuk meneruskan perjuangan tahun akhir di Bumi Jordan ini. InsyaAllah..

(-_________-)




4 comments: