Friday, July 22, 2011

Summer, RamaDhan Kareem...


Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah Summer Short Sem dah nak habis lebih kurang dalam 2 minggu lagi akan menghadapai FINAL EXAM !!!

Hahhhh!!! Final Exam dah ke..?? Sangat cepat masa berlalu kan. Senior pun tinggal lebih kurang 2 minggu juge mase mereka disini bersama kami semua. Harapnye dapat cipta sebanyak-banyaknye kenangan bersame mereka disini. 

Kepanasan Soifi semakin menghampiri kami di Jordan ni. Sememangnya perbezaan yang amat ketara dengan kepanasan yang biasa di Malaysia. Namun, selalunya orang akan membidas ayat ini dengan ayat 'Baru panas diDunia, Panas di Akhirat lebih Dahsyat' .

So, bagi sesiapa yang nak merungut dengan ketidakselesaan soifi kali ini berjagelah dengan ayat anda ye sebab silap hari bulan hati kite yang tidak selesa dengan sindiran sahabat lain pulak kan. 

InsyaAllah tak lame lagi Ramadhan Al-Kareem akan muncul lagi, Ya Allah, berikanlah kami kesempatan untuk sampai ke Madrasah Ramadhan al-Kareem. Bercerita tentang Ramadhan amatlah menyentuh hati ini sebagai seorang anak yang merantau jauh daripada keluarga kesayangan untuk menuntut ilmu menjadi seorang anak yang soleh/solehah dan juge pendakwah kepada masyarakat di Tanah Air yang tersayang.

Dugaan dan cabaran itu dimane saje akan kite laluinya dan ianya hanya bergantung kepada diri setiap individu itu bagaimana die menghadapi cabaran dan laluan kehidupan yang ber onak duri itu. Ketabahan hati kite terbina daripada jangkaan kite terhadap dugaan itu. Jika kite langsung tidak mengendahkan dugaan dan cabaran yang lazimnya akan dan bakal kite hadapi pada setiap nafas kehidupan didunia ini, selalunye seseorang itu akan mudah terjatuh dan terluke apabile dugaan yang tidak pernah diduge datang dengan tiba-tiba.

Begitulah juge Semester Soifi ini, kami melaluinye dengan banyak dugaan yang tidak diduge dan juge yang paling dirasekan ialah perjalanan mase yang amat cepat, dalam tak sedar, sem soifi ini bakal tamat dan juge bakal menempuh Madrasah Ramadhan pule. 

Doalah sahabat sekalian memohon kepadaNya diberikan kekuatan dan ketabahan hati selame kite bernafas dengan OksigenNya, selame kite hidup dengan NikmatNya dan segalanya supaya kite terus melangkah dan maju kehadapan sebagai seorang Insan yang berguna dan juge hambaNya yang bertaqwa kepadaNya, InsyaAllah (^_^)

Sehingga kite bertemu lagi pada masa yang akan datang,sekian wassalam alaikum wbt...

No comments:

Post a Comment