Tuesday, August 21, 2012

Eid 1433


Assalamualaikum wbt,
Salam Eid Mubarak kepada semua rakan-rakan,Kullu 'am wa entum bikher, Taqabbalallahu minna wa minkum. Semuanya adalah uslub ataupun ucapan yang digunakan sempena menyambut aidilfitri saban tahun. InsyaAllah dengan barakah dan nikmat yang Allah swt kurniakan kepada kita semua pada Aidilfitri kali ini menjadikan kita lebih mensyukuri apa yang kita punyai selama ini.

Hari ini sudah raya ke4. InsyaAllah sebelum zohor mungkin kami sekeluarga akan bertolak ke rumah makcik yang berada di Pekan, Pahang. Perjalanan tidaklah begitu jauh daripada Kuantan. Seperti Syawal pada tahun yang lepas, kami menyambut Aidilfitri bersama sanak-saudara di rumah nenek yang berada di Indera Mahkota. Hampir semua pakcik dan makcik daripada luar Pahang turut pulang untuk menyambut bersama. Mungkin kebetulan tahun ini giliran semua beraya pertama di rumah nenek. 

Tahun ini agak kelainan suasana beraya di rumah nenek kerana dengan kehadiran saya yang agak mengejutkan semua orang yang masih tidak tahu tentang kepulangan saya untuk menyambut Aidilfitri 1433 bersama keluarga tersayang. Sepupu yang kebanyakannya sudah besar dan matang semuanya, menjadikan suasana lebih mesra dewasa. 

Supaya ikatan ini lebih akrab, ikhlas dan tulus sehingga syurga. Bersihkanlah hati-hati kami dalam berjuang ke syurgaMu ya Allah. Amenn..



p/s: kepada sesiapa yang kenal dan ada di Kuantan, jom lah datang beraya di rumah ye.call dulu sebelum plan nak datang ;)

No comments:

Post a Comment