Wednesday, July 16, 2014

Belated Post: Selamat Hari Ustaz!!!!!!


Assalamualaikum wbt,

Sebenarnya teringin nak menceritakan semula alkisah sambutan hari guru di sekolah tempat saya berkerja pada 16 Mei yang telah lepas.

Pertama kali sambut secara rasminya, sebelum ni pernah dapat hadiah daripada anak murid yang paling awal sekali pernah mengajar di sekolah agama rakyat kafa alif di Kuantan. Sekarang budak-budak tu dah besar panjang, entah-entah lagi tinggi daripada saya, kalau tak silap dah tingkatan 4 sekarang ni. Tapi malangnya yang masih lagi boleh berhubung tinggal seorang. Harapnya mereka semua dalam jagaan Allah swt disepanjang perjalanan kehidupan mereka.

Ha, nak cerita pasal hari guru lepas, memang havoc la jugak, dengan persembahan, makanan nya dan macam-macam lagi lah. Murid tahap 1 semangat cari hadiah pelik nak bagi ustaz ustazah diaorang, tapi kalau yang dah masuk tahap 2 dah masuk fasa segan-segan nak luahkan perasaan diaorang ni. Nak masuk remaja lah katakan.hehe

Selfie dengan anak buah kelas 6 Uthman

Bukan senang nak ustaz join budak-budak ni ber-selfie bagai kan, diaorang ingat ustaz dorang ni koman je, bukan koman je, komando lagi kot, haha,(kalau tak lawak teruskan je bace sampai habis)

Yang paling penting, sangat bersyukur dapat dipertemukan dengan permata-permata yang indah ini,mungkin bagi mereka ustaz garang sangat, terlalu tekan pasal belajar, dan macam-macam lagi lah, tapi jauh disudut hati ini mengharapkan semua kepayahan yang mereka alami waktu belajar ini terbayar dengan mereka menjadi orang yang berguna untuk masyarakat dan agama.

Rotan tetap rotan la guys,,no excuses!!! hahaha..

Love you all, 6 Uthman(petang) and 2 ali(pagi) too...

Semoga kamu semua menjadi saham yang menguntungkan dan terbaik untuk ibubapa kamu sepanjang kehidupan di dunia ini dan di akhirat yang kekal abadi. Amin.


So-One.
SRI Al-Ainani,
Taman Sri Andalas,
Klang,Selangor.
2330
18th Ramadhan 1435H
16th July 2014M.

No comments:

Post a Comment